مدیر عامل انجمن هپاتیت خراسان رضوی:

اطلاعات ناقص و متناقض فرایند پیشگیری از هپاتیت را مختل می‌کند

۰۴ آبان ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۷ کد : ۳۷۲۳۵ پژوهش و فناوری
مدیر عامل انجمن هپاتیت خراسان رضوی گفت: اطلاعات ناقص و متناقض مانع پیشگیری از هپاتیت می‌شود.
اطلاعات ناقص و متناقض فرایند پیشگیری از هپاتیت را مختل می‌کند

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر مجید دانایی در نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد برای کنترل ویروس هپاتیت که امروز در سالن اجتماعات سازمان مرکزی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ما طبق اقدامات انجام شده به این نتیجه رسیده‌ایم که ۲ نکته در موضوع هپاتیت حائز اهمیت است و باید آن را پیگیری کرد. در واقع در عرصه پیشگیری و آموزش در سطح اجتماع ۲ روش غلط در مورد این بیماری وجود دارد که شامل اطلاعات ناقص و متناقض می‌شود؛ یعنی برخی افراد اطلاعات کم و برخی دیگر اطلاعات فراوان اما متناقضی در مورد این بیماری دارند.

 وی افزود: ما در انجمن هپاتیت آماده همکاری با سازمان‌های مردم نهاد برای اطلاع‌رسانی صحیح و کافی در خصوص این بیماری هستیم. بیمارانی هستند که برای درمان به عطاری‌ها مراجعه می‌کنند اما حاضر نیستند  رفتارهای مشخص و علمی را دنبال کنند. این موضوع ناشی از همان اطلاعات ناقص یا متناقض است.

دانایی ادامه داد: ما بر این عقیده‌ایم که برای حل چنین مشکلاتی نیازمند هم‌افزایی و همکاری سایر انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد هستیم. البته در کنار این همکاری همچنان نیاز به همکاری سازمان‌ها و نهادهای رسمی و دولتی نیز خواهد بود.

وی ادامه داد: طی سال گذشته علی‌رغم شیوع بیماری کرونا همچنان مراکز بیماری‌یابی فعال بود. ما قصد داریم این روند را ادامه دهیم و تلاش‌های جدی‌تری نیز در این زمینه داشته باشیم. آخرین فعالیت انجمن مراجعه به مراکز سبز بود که متاسفانه شرایط خوبی از لحاظ رسیدگی به بیماری هپاتیت در این مراکز وجود ندارد؛ بنابراین سایر سازمان‌ها باید با ما همکاری داشته باشند. ما در ارائه خدمات به این بیماران از هیچ‌ چیز دریغ نخواهیم کرد تا انشاالله بتوانیم تعداد بیماران را کاهش دهی


نظر شما :