رئیس جهاددانشگاهی خراسان رضوی:

برای ایجاد احساس موثر بودن در سازمان باید دو استراتژی رشد و بهتر شدن اتفاق بیفتد

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۷:۴۱ کد : ۶۹۶۲۸ آموزشی
رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: برای ایجاد احساس موثر بودن در سازمان باید دو استراتژی رشد و بهتر شدن اتفاق بیفتد.
برای ایجاد احساس موثر بودن در سازمان باید دو استراتژی رشد و بهتر شدن اتفاق بیفتد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر حسین امینی مشهدی، در نشست با همکاران معاونت آموزش و کارآفرینی با بیان این مطلب افزود: درآمد، احترام اجتماعی و احساس موثر بودن سه ویژگی ایجاد رضایت شغلی در افراد است.

وی با اشاره به اینکه در سازمان می‌توان همزمان دو استراتژی رشد و بهتر شدن اتفاق بیفتد، ادامه داد: این دو استراتژی در معاونت آموزشی سازمان حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش شود تا در همه بخش‌های مختلف سازمان هوشمندانه‌تر عمل کنیم، عنوان کرد: باید در حوزه آموزش‌های کوتاه مدت مزیت رقابتی داشته باشیم تا بتوان نوآوری در این حوزه را بوجود آوریم چرا که نوآوری با ایجاد مزیت رقابتی و بازار به دست می‌آید در غیر این صورت نوآوری که شرط اصلی بهتر شدن و رشد است، رخ نخواهد داد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی به استراتژی «خاص شدن» در بازاریابی و تاثیر آن بر کسب و کار اشاره و تصریح کرد: همواره باید تلاش کنیم در حوزه آموزش منحصر به فرد عمل کنیم.

امینی مشهدی با تاکید بر اینکه باید گفت‌و‌گوها به صورت غیررسمی، همیشگی و افقی باشد، خاطرنشان کرد: باید خود را در فضاهایی قرار دهیم که آدم‌های متفاوت، ایده‌های متنوع و دیدگاه‌های گوناگون را تجربه کنیم.

به گفته وی، یادگیری و خلاقیت امری صرفا فردی نیست. خلاقیت و یادگیری در تعامل جمعی رخ می‌دهد، تنهایی و تمرکز مهم است اما گفت‌وگو و تعامل آن را کامل می‌کند.

در ادامه، دکتر احمد مولودی، معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: هم اکنون این معاونت با حدود 50 هزار نفر فراگیر در سال در 6 مرکز آموزشی فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه مرکز آموزش‌های مهارت محور برای جامعه دانشگاهی منطقه از اهداف اصلی معاونت آموزش و کارآفرینی  است، تصریح کرد: مهارت افزایی فارغ التحصیلان دانشگاهی و ایجاد فرصت‌های شغلی، مهارت افزایی در دانشجویان و آشنا کردن ایشان با فرصت‌های شغلی آینده،تربیت نیروی خلاق و ماهر و ایجاد زمینه‌های کارآفرینی و افزایش سهم درآمدزایی سازمان از دوره‌های تخصصی از دیگر اهداف این معاونت است.

وی  تغییر رویکرد از دوره‌های عمومی به دوره‌های مهارت‌زا  را از دیگر اهداف این معاونت برشمرد و اظهار کرد: افزایش ارتباط موثر با بخش صنعتی و نیازسنجی آموزشی، ارتباط موثر با بخش دانشگاهی منطقه و اطلاع‌رسانی جامع، عقد تفاهم نامه‌ها و قراردادهای آموزشی با کلیه بخش‌های دولتی و غیر دولتی،ایجاد بسترهای مناسب آموزش‌های تخصصی و استفاده از ظرفیت‌های آموزشی سایر حوزه‌های سازمان (حوزه پژوهشی، فرهنگی و ...) نیز از دیگر برنامه‌های معاونت آموزشی و کارفرینی است.

به گفته مولودی، توسعه و استفاده بیشتر از بستر مدیریت ارتباط با مشتری سازمان،ایجاد بسترهای آموزشی مناسب برای دوره‌های آموزشی مجازی و مشاغل آینده،ایجاد فضای مشارکت آموزشی با بخش دولتی و غیر دولتی و  رایزنی و تدوین طرح‌های تشویقی برای جذب مخاطبین تخصصی از دیگر برنامه‌های معاونت آموزشی و کارفرینی است.

 

 

 


نظر شما :